Καθαρή Πορεία | Γιάννης Δημητριάδης

Απολογισμός έτους 2024 - Όπισθεν ολοταχώς για τον Δήμο Πόρου

15 Ιανουαρίου, 2025

Απολογισμός έτους 2024 - Όπισθεν ολοταχώς για τον Δήμο Πόρου

Με την ολοκλήρωση του 2024 η παράταξή μας δημοσιεύει τον απολογισμό των κυριότερων πεπραγμένων του Δήμου Πόρου κατά το πρώτο έτος της δημοτικής περιόδου 2024-2028 ανά τομέα δημοτικής δράσης. Όπως είναι γνωστό, την χρονιά που πέρασε δεν καταγράφηκε κάποια προστιθέμενη δράση για τον Δήμο μας, αλλά σημειώθηκαν σοβαρές καθυστερήσεις και ματαιώσεις σε δρομολογημένες ή καθιερωμένες δράσεις.

Η καταστροφική επίδραση της νέας δημοτικής διοίκησης στην πορεία του Δήμου μας αποτυπώνεται στον ετήσιο Προϋπολογισμό και το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2025 όπου η διετία 2024-2025 καταγράφεται ήδη ως μια χαμένη διετία.

1. Οικονομικά:

- Από τα στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί μέχρις στιγμής φανερώνεται ότι το 2024 υπήρχε καθίζηση στους οικονομικούς δείκτες του Δήμου. Ο Προϋπολογισμός μετά από 9 συνεχή έτη αλματώδους ανόδου (31.452.455€ στα μέσα του 2023 από 4.628.411€ το 2014), το 2025 παρουσιάζει για πρώτη φορά μείωση η οποία αποτυπώνει την παύση της αναπτυξιακής πορείας του Δήμου. Η μείωση οφείλεται πρωτίστως στο γεγονός ότι το 2024 δεν εξασφαλίστηκε καμία νέα χρηματοδότηση μεγάλων έργων και μελετών. Στο θέμα αυτό η παράταξή μας θα επανέλθει αναλυτικά μετά την έγκριση της πρώτης αναμόρφωσης του Π/Υ, όταν και θα γίνουν γνωστά τα οικονομικά στοιχεία με τα οποία έκλεισε το έτος.

- Σε πλήρη αντιδιαστολή με την κοινωνική και αναπτυξιακή πολιτική που εφάρμοζε ο Δήμος τα προηγούμενα χρόνια, για το 2025 εγκρίθηκαν αυξήσεις έως και 50% σε όλες τις βασικές κατηγορίες δημοτικών τελών (τέλη καθαριότητας, τέλη ύδρευσης, τέλη κ/χ χώρων, τροφεία Παιδικού Σταθμού, τέλη Κοιμητηρίου). Μάλιστα, ο Δήμαρχος δήλωσε στο Δημ. Συμβούλιο ότι ο Δήμος πρέπει να επιδιώκει την κερδοφορία και οι επιχειρηματίες να αποδίδουν μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους.

- Σε αντίθεση με την πρακτική που επί 9 χρόνια εφάρμοζε η δική μας δημοτική αρχή να επιστρέφει στην κοινωνία μέσω χορηγιών τις αντιμισθίες που λάμβαναν τα αμειβόμενα μέλη της, τα μέλη της σημερινής δημοτικής αρχής το 2024 αμείφθηκαν συνολικά με 101.011.68€ (μισθολογικό κόστος Δήμου) τα οποία και κράτησαν. Επιπλέον, με μία από τις πρώτες αποφάσεις της θητείας τους, καθόρισαν και για τα μη-αμειβόμενα μέλη της παράταξής τους αποζημίωση 38€/συνεδρίαση για την παρουσία τους στις συνεδριάσεις του Δ.Σ., η οποία μεταφράζεται συνολικά σε 4.500€ για το 2024 (σημειώνεται ότι η δική μας παράταξη, όπως κάνει ανελλιπώς από το 2011 θα επιστρέψει τις δικές της αποζημιώσεις στην κοινωνία μέσω χορηγιών).

- Επιπλέον, σε πλήρη αντιδιαστολή με τις αρχές δεοντολογίας και πολιτικής ορθότητας που τηρούσε η δική μας δημοτική αρχή, υποψήφιοι του συνδυασμού του Δημάρχου και στενοί συγγενείς τους προσλαμβάνονται στον Δήμο, συνάπτουν απευθείας αναθέσεις προμηθειών και εργασιών, λαμβάνουν αμφιλεγόμενες παραχωρήσεις κ/χ χώρων και παραλιών, αναλαμβάνουν νομικές υποθέσεις κ.τ.λ. Οι αναθέσεις αυτές που έγιναν έως τις 31.12.2024 ήταν 14 και αφορούσαν 6 διαφορετικά πρόσωπα, ενώ 5 ακόμα τέτοια πρόσωπα προσελήφθησαν με διάφορους τρόπους στον Δήμο, με τις δαπάνες για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις να ξεπερνούν σε αξία τις 156.000€.

- Έτσι, συνολικά το 2024, το κόστος αντιμισθιών, «αποζημιώσεων» και απευθείας αναθέσεων που κατευθύνθηκαν σε αιρετούς και σε υποψήφιους του συνδυασμού της πλειοψηφίας και σε στενούς συγγενείς τους ξεπερνούν μέχρι στιγμής τις 256.000€.

2. Έργα – Χρηματοδοτήσεις

- Μετά από 10 χρόνια συνεχούς μεγέθυνσης του Τεχνικού Προγράμματος και αύξησης των ενταγμένων έργων, μελετών και χρηματοδοτήσεων, το Τ.Π. του 2025 αποτυπώνει πρωτοφανή στασιμότητα περιλαμβάνοντας μόνο 3 νέα μικρά έργα, καθώς και 17 έργα και μελέτες που ήταν ενταγμένα ήδη από τα τέλη του 2023.

- Από τα 3 νέα έργα, μόνο το 1 είναι χρηματοδοτούμενο από εξωτερική πηγή (107.791€ από το Πράσινο Ταμείο). Πρόκειται μάλιστα για 3 έργα ιδιαίτερα μικρής κλίμακας, τα οποία αντιστοιχούν μόλις στο 2,2% του συνολικού προϋπολογισμού του Τ.Π. (256.591€ στα 11.475.661€).

- Από τα 17 έργα και μελέτες της προηγούμενης δημοτικής περιόδου: α) τα περισσότερα ήταν ολοκληρωμένα πριν το 2024 και διατηρούνται στο Τ.Π. επειδή βρίσκονται σε στάδιο οριστικής παραλαβής, β) 3 ήταν σχεδόν έτοιμα το 2023 και ολοκληρώθηκαν το 2024 ή ολοκληρώνονται το 2025 (πάρκο μπροστά από το Λύκειο, ενεργειακή αναβάθμιση Δημοτικής Βιβλιοθήκης, οδική ασφάλεια/ασφαλτοστρώσεις), γ) τα πλέον σημαντικά παρουσιάζουν στασιμότητα, με χαρακτηριστικές περιπτώσεις το συμβασιοποιημένο από το 2023 έργο του Βιολογικού και 4 έτοιμες προς δημοπράτηση Μελέτες συνολικού π/υ 1.167.258€, από τις οποίες μόνο η μία (η μικρότερη) δημοπρατήθηκε το 2024.

- Πέραν της παραπάνω δημοπράτησης, το 2024 ο Δήμος διενήργησε μόλις 1 ακόμα διαγωνισμό (επαναλαμβανόμενη εργολαβία καθαριότητας), την στιγμή που το 2023 είχαν διενεργηθεί 17 πρωτότυποι διαγωνισμοί.

- Κανένα νέο έργο δεν εντάχθηκε στο Πρόγραμμα χρηματοδοτήσεων της Περιφέρειας Αττικής το 2024 και καμία νέα Προγραμματική Σύμβαση δεν υπογράφτηκε μαζί της, ενώ για το 2025 εγκρίθηκε από την Περιφέρεια η ένταξη μόνο ενός (1) μελλοντικού έργου π/υ 510.000€, την οποία είχε αιτηθεί ο Δήμος μας το 2022 (ανάπλαση πλατείας Χριστού).

3. Λειτουργία Δήμου και Δημ. Λιμενικού Ταμείου

- Μέσα σε έναν χρόνο διαλύθηκαν όσα είχαν επιτευχθεί τα προηγούμενα 9 χρόνια σε ό,τι αφορά την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου, την χρηστή διαχείριση, την τήρηση της νομιμότητας, την διαφάνεια, την ιεραρχία, την ορθή λειτουργία των Οργάνων και την ενημέρωση των πολιτών.

- Όπως δήλωσε ο Δήμαρχος στο Δ.Σ., την ευθύνη για την ορθή λειτουργία του Δήμου έχουν πλέον αποκλειστικά οι δημοτικοί υπάλληλοι και όχι οι αιρετοί, γεγονός που συνιστά πλήρη αντιστροφή του πετυχημένου μοντέλου διοίκησης που εφάρμοσε τα προηγούμενα η δική μας δημοτική αρχή. Η νοοτροπία αυτή βέβαια της μηδενικής πολιτικής ευθύνης, η οποία αποτελεί και το άλλοθι κάθε αποτυχίας, θυμίζει την κατάσταση που επικρατούσε στον Δήμο έως το 2014.

- Κρίσιμες Αποφάσεις των Συλλογικών Οργάνων είναι εσφαλμένες και είτε δεν βασίζονται στη νομοθεσία, είτε βασίζονται σε λάθος νομοθεσία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι στην πλέον σημαντική και τυποποιημένη διαδικασία για την έγκριση του Π/Υ του 2025, η δημοτική αρχή απέστειλε δύο φορές εσφαλμένες εισηγήσεις στα μέλη της Δημ. Επιτροπής, οι οποίες διορθώθηκαν χάρη στις επισημάνσεις της δικής μας παράταξης, ενώ στην συνέχεια, η έγκριση του Π/Υ εισήχθη προς συζήτηση στο Δ.Σ. αυθημερόν σε κατεπείγουσα συνεδρίαση που στην συνέχεια ματαιώθηκε. Επίσης, το Τεχνικό Πρόγραμμα και τα δημοτικά τέλη εγκρίθηκαν με μη-σύννομες διαδικασίες, οι αναθέσεις σε δικηγόρο για τις υποθέσεις των ιχθυοτροφείων εγκρίθηκαν με άκυρες Αποφάσεις και πάρα πολλά αντίστοιχα λάθη γίνονται σχεδόν σε κάθε συνεδρίαση της Δ.Ε. και του Δ.Σ. για πολλά σοβαρά θέματα. Μάλιστα, παρότι η παράταξή μας επισημαίνει τα λάθη, κατά κανόνα ο Δήμαρχος επιμένει σε αυτά και οι σύμβουλοί του τα ψηφίζουν.

- Η ενημέρωση των πολιτών δεν γίνεται πλέον έγκυρα μέσα από επίσημους διαύλους, αλλά ο Δήμαρχος έχει δηλώσει ότι οι πολίτες που έχουν απορίες πρέπει να πηγαίνουν στο Δημαρχείο να θέτουν ερωτήσεις στους αιρετούς και να λαμβάνουν προφορικές απαντήσεις. Η νέα δημοτική αρχή κατάργησε την ενημέρωση μέσω email, την αμφίδρομη επικοινωνία στα social media και την έκδοση εφημερίδας, ενώ οι ηλεκτρονικές ενημερώσεις που εκδίδονται είναι περιορισμένες και στην πλειοψηφία τους δεν αφορούν θέματα ουσίας, αλλά αποκαταστάσεις βλαβών ύδρευσης, αντιγραφές ανακοινώσεων της Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας, την εθιμοτυπική δραστηριότητα του Δημάρχου και την παρουσία τους σε θρησκευτικές ή άλλες εκδηλώσεις κ.ά. Ακόμα όμως και για τα θέματα ουσίας, οι προφορικές ενημερώσεις που γίνονται προφορικά από τον Δήμαρχο είναι απολύτως αναξιόπιστες και κατά κανόνα αναιρούνται στην πράξη ή από νεότερες αντικρουόμενες ενημερώσεις.

- Το Κληροδότημα Δουζίνα έκανε μόλις μία συνεδρίαση και έλαβε μόλις μία Απόφαση το 2024, η οποία δεν εφαρμόστηκε καν (έγκριση Π/Υ 2024), ενώ ακόμα δεν έχει εγκρίνει τον Π/Υ του 2025.

4. Υποδομές (καθαριότητα, ύδρευση, κ/χ χώροι, κυκλοφοριακά)

- Παρότι η σημερινή παράταξη πλειοψηφίας προεκλογικά δήλωνε ότι θα περιορίσει τις εργολαβίες και θα βασιστεί στους υπαλλήλους του Δήμου, ως δημοτική αρχή όχι μόνο επανέλαβε την τριετή εργολαβία καθαριότητας, αλλά για πρώτη φορά ενέταξε σε αυτή και την συλλογή–μεταφορά της ανακύκλωσης. Επίσης επανέλαβε τις εργολαβίες λειτουργίας της δημοτικής συγκοινωνίας, συντήρησης παιδικών χαρών κ.α.

- Ενώ η τριετής εργολαβία καθαριότητας ήταν γνωστό ότι έληγε στα τέλη Μαΐου, ο διαγωνισμός για την επανάληψή της διενεργήθηκε με καθυστέρηση αφού έληξε, με συνέπεια ο Δήμος να μείνει «ξεκρέμαστος» το καλοκαίρι και να προβεί σε παράνομη «κατεπείγουσα» ανάθεση χωρίς διαγωνισμό. Αυτό είχε σαν επόμενη συνέπεια να προκύψουν σοβαρά προβλήματα στον τομέα καθαριότητας και παράπονα από κατοίκους και επισκέπτες.

- Ένας ακόμα λόγος για την υστέρηση στον τομέα καθαριότητας ήταν ότι το Δημ. Λιμ. Ταμείο δεν προχώρησε σε πρόσθετη ανάθεση για την καθαριότητα των χώρων δικής του αρμοδιότητας, μέσω της οποίας όλα τα προηγούμενα χρόνια εξασφαλιζόταν ένα επιπλέον άτομο στο δυναμικό του εκάστοτε εργολάβου καθαριότητας. Τελικά, τον Δεκέμβριο του 2024 η καθαριότητα της χερσαίας ζώνης λιμένα ανατέθηκε για το 2025 σε σύζυγο υποψηφίου του συνδυασμού της δημοτικής αρχής (και για πρώτη φορά όχι στον εργολάβο που είναι συμβεβλημένος με τον Δήμο).

- Ο χώρος στάθμευσης των απορριμματοφόρων μεταφέρθηκε ξανά στον Αγ. Στέφανο (όπως και πριν το 2014) με συνέπεια η δυσοσμία στα Σχολεία να είναι αφόρητη.

- Διακόπηκε το πρόγραμμα της εβδομαδιαίας «Γενικής Καθαριότητας» στις γειτονιές του νησιού.

- Διακόπηκαν οι δράσεις παράκτιων και υποθαλάσσιων καθαρισμών που διοργάνωνε ο Δήμος (και απλώς φιλοξενήθηκε μία τέτοια δράση της Aegean Rebreath).

- Η αφαλάτωση ξεκίνησε να λειτουργεί με τεράστια καθυστέρηση στις 19 Ιουλίου, παρότι ήταν πλήρως εγκατεστημένη από το 2023. Μάλιστα ο Δήμαρχος σε συνεντεύξεις του δήλωσε κατ’ επανάληψη ψευδώς ότι λειτούργησε για πρώτη φορά επί των ημερών του το 2024. Σημειώνεται ότι το 2023 η εκκίνηση της αφαλάτωσης είχε γίνει ακριβώς την ίδια ημερομηνία (19 Ιουλίου), αφού προηγουμένως ο Δήμος μας είχε ολοκληρώσει εκ του μηδενός όλες τις ενέργειες εγκατάστασης – αδειοδότησής μέσα σε μόλις 3 μήνες.

- Την άνοιξη του 2024 ο Δήμαρχος ανακοίνωσε στο Δ.Σ. ότι οι γεωτρήσεις του Λεμονοδάσους ξέμειναν από νερό, ενώ στην συνέχεια το καλοκαίρι το αναίρεσε.

- Ο Δήμαρχος δήλωσε επίσης ότι τον Ιανουάριο του 2024 «παρέλαβε» παράνομες (εκτός σύμβασης) οφειλές του Δήμου προς τον εργολάβο αποκατάστασης βλαβών ύδρευσης ύψους άνω των 100.000€ τις οποίες «ανέλαβε την υποχρέωση να εξοφλήσει», ωστόσο στην συνέχεια αναίρεσε και αυτόν τον ψευδή ισχυρισμό. Είναι απορίας άξιο, ωστόσο, τι λογαριασμούς κάνει με τον συγκεκριμένο εργολάβο όταν στον δημόσιο λόγο του άλλοτε δηλώνει ότι ο Δήμος τού χρωστάει 100.000€ και άλλοτε ότι δεν τού χρωστάει.

- Ειδικά το καλοκαίρι τα προβλήματα στο δίκτυο και στην επάρκεια του νερού ήταν συνεχή, καθώς δεν εφαρμόστηκαν οι προληπτικές ενέργειες και οι πρακτικές μέσω των οποίων γινόταν η βέλτιστη δυνατή διαχείριση τα προηγούμενα χρόνια.

- Στα κυκλοφοριακά, την θερινή περίοδο εφαρμόστηκαν παράνομες ρυθμίσεις αλλαγές στο ωράριο του πεζοδρόμου, παράνομες απαγορεύσεις στάθμευσης, καθώς και παράνομες τοποθετήσεις σήμανσης που δεν ισχύει και αφαιρέσεις σήμανσης που ισχύει. Επίσης, δεν τοποθετήθηκαν κολωνάκια και δεν έγιναν διαγραμμίσεις.

- Σε ό,τι αφορά τους κοινόχρηστους χώρους, απολύτως παράνομα δεν εγκρίθηκαν τα αιτήματα παραχώρησης χώρων επί του πεζοδρόμου. Και απολύτως παράνομα εγκρίθηκαν αιτήματα για ανάπτυξη εκθέσεων ενοικιαζόμενων μοτοποδηλάτων και γουρουνών στο Ν.Δ. Λιμάνι και αυτοκινήτων εντός της πιάτσας ταξί, ενώ έγινε ανεκτή η παράνομη ανάπτυξη εκθέσεων ενοικιαζόμενων μοτοποδηλάτων και γουρουνών χωρίς άδεια στην κεντρική παραλιακή οδό.

- Μέσω τροποποίησης του Κανονισμού του Δημ. Λιμ. Ταμείου για τους χώρους επιτρεπόμενης ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων στην Σφαιρία, προστέθηκε φωτογραφικά σε αυτούς η πλατεία Πάρωνος Άρη, ακριβώς απέναντι από το κατάστημα της οικογένειας του Αντιδημάρχου.

- Οι επιδοτούμενες βάρκες προς Ασκέλι και Νεώριο ξεκίνησαν να λειτουργούν με καθυστέρηση αφού πέρασαν τα δύο πρώτα Σ/Κ του Ιουλίου και η βάρκα Ασκελίου σταμάτησε να λειτουργεί νωρίτερα από την ημερομηνία που είχε ανακοινωθεί.

5. Πολιτισμός

- Καταργήθηκε το Porosea με αστείες εξηγήσεις.

- Καταργήθηκε το Poros Arts Festival με αστείες εξηγήσεις.

- Όλο το καλοκαίρι ο Δήμος διοργάνωσε μόνο μία συναυλία πέραν των Συνοριακών και παρουσίαζε στις ανακοινώσεις του ως δήθεν δικές του τις καθιερωμένες εκδηλώσεις που διοργάνωναν ιδιωτικοί φορείς στις οποίες ο ίδιος παρείχε απλώς την αιγίδα του διαθέτοντας τους χώρους.

- Οι εκδηλώσεις των Συνοριακών υποβαθμίστηκαν αισθητά, με την κεντρική συναυλία για πρώτη φορά να μην γίνεται στον Ρώσικο Ναύσταθμο και να μην προσκαλείται κανείς ομιλητής με ακαδημαϊκή ιδιότητα. Σε ό,τι αφορά το εθιμοτυπικό σκέλος, η δημοτική αρχή παραβίασε κάθε πρωτόκολλο, παραδίδοντας πλήθος τιμητικών πλακετών σε αποδέκτες που δεν ήταν τιμώμενα πρόσωπα, αλλά τοπικά πρόσωπα που στήριξαν πολιτικά τον συνδυασμό του Δημάρχου, και απέκρυψε από κάθε ανακοίνωση ότι οι συγκεκριμένες εκδηλώσεις ξεκίνησαν και καθιερώθηκαν από την προηγούμενη δημοτική αρχή.

- Αντίστοιχα χαμηλή ήταν η ποιότητα και η προσέλκυση κόσμου των αποκριάτικων εκδηλώσεων (χωρίς εκδήλωση το Σάββατο και χωρίς σεντούκι θησαυρού με δώρα), αλλά και των Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων (χωρίς τραινάκι ή καρουζέλ και χωρίς συναυλία δημοφιλούς καλλιτέχνη).

- Η δεξίωση του Δήμου για το Σαλόνι Θαλάσσιου Τουρισμού, κόστους 7.000€ έγινε χωρίς να πληρωθεί το ξενοδοχείο που την φιλοξένησε.

- Σε πλήρη αντιδιαστολή με την αριθμητική μείωση, την κακή ποιότητα, την χαμηλή προσέλευση κοινού και το γενικά κάκιστο αποτέλεσμα των εκδηλώσεων του 2024, οι δαπάνες που διενεργήθηκαν για την πραγματοποίησή τους ήταν αδιανόητα υψηλές και πολλαπλάσιες εκείνων που διενεργούνταν τα προηγούμενα χρόνια για τις πετυχημένες και με μεγάλη προσέλευση εκδηλώσεις που πραγματοποιούσε ο Δήμος.

6. Πολιτική Προστασία

- Mε αίτημα που διατύπωσε ο Δήμαρχος κατά παράβαση του Τοπικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Καταστροφών καταργήθηκε η απαγόρευση κυκλοφορίας από το Δασαρχείο έως την διασταύρωση Βαγιωνιάς τις μέρες αυξημένου κινδύνου πυρκαγιάς, με συνέπεια το μεγαλύτερο (και πλέον επικίνδυνο για εκδήλωση πυρκαγιάς) μέρος του νησιού να τεθεί εκτός της απαγόρευσης.

- Το Συντονιστικό Τοπικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας αδρανοποιήθηκε απόλυτα, αφού συνεδρίασε μόλις μία φορά χωρίς να συζητήσει το παραπάνω θέμα ή άλλα θέματα ουσίας για τα οποία έπρεπε να ληφθούν συλλογικές Αποφάσεις.

7. Τουριστική προβολή

- Η συμμετοχή σε ορισμένες μόνο από τις Διεθνείς Εκθέσεις στις οποίες ο Δήμος συμμετείχε τα προηγούμενα χρόνια παρουσιάστηκε ως δήθεν καινοτομία και επίτευγμα της νέας δημοτικής αρχής.

- Η περιοχή μας δεν προβλήθηκε σε καμία τηλεοπτική εκπομπή και σε κανένα κανάλι έως τις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν και προβλήθηκε κατόπιν εορτής στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ «ρεπορτάζ» με την συμμετοχή μελών της δημοτικής αρχής, σύμφωνα με το οποίο ο Πόρος έχει τουρισμό 12 μήνες τον χρόνο.

8. Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο

- Όπως συνέβη και στον Δήμο, έτσι και στο ΔΛΤ καταστρατηγήθηκαν όλες οι αυτονόητες αρχές χρηστής διαχείρισης, τήρησης της νομιμότητας, της διαφάνειας και ορθής λειτουργίας των Συλλογικών Οργάνων (Δ.Σ.) που τηρούνταν όλα τα προηγούμενα χρόνια.

- Δεν δημοσιοποιούνται (και δεν παραδίδονται ούτε κατόπιν αίτησης) πρόχειρα πρακτικά από τις συνεδριάσεις του Δ.Σ., δεν απαντώνται οι έγγραφες αιτήσεις της μειοψηφίας με ερωτήματα προς την Διοίκηση και δεν καταχωρούνται στις Αποφάσεις του Δ.Σ. οι τοποθετήσεις της μειοψηφίας που παραδίδονται εγγράφως.

- Χαρακτηριστικό της διάλυσης που έχει επέλθει στο ΔΛΤ είναι ότι μέχρι σήμερα (μέσα Ιανουαρίου) δεν έχει ψηφιστεί καν το Τεχνικό Πρόγραμμα και ο Προϋπολογισμός του τρέχοντος έτους, γεγονός που επαναφέρει τον φορέα σε εποχές προ του 2014. Η παράταξή μας θα επανέλθει με ανακοίνωσή της στην αξιολόγηση των οικονομικών δεδομένων του ΔΛΤ για το 2024 όταν θα δημοσιοποιηθούν τα σχετικά στοιχεία στο πλαίσιο της έγκρισης του Π/Υ του 2025.

- Με μία ακατανόητη Απόφασή της, η Διοίκηση του ΔΛΤ αποφάσισε τον περιορισμό των ημερών παραμονής των διερχόμενων σκαφών στο λιμάνι του Πόρου σε μόλις 4 ημέρες, προκαλώντας την δυσαρέσκεια και τις αντιδράσεις των επισκεπτών ιδιοκτητών σκαφών. Στην πράξη, βέβαια, ο περιορισμός αυτός, όπως και κάθε άλλος κανόνας που ισχύει για τις ζώνες ελλιμενισμού, δεν περιφρουρείται καθόλου από τη νέα Διοίκηση, η οποία εφαρμόζει κατά κόρον το σύστημα να επιτρέπει προφορικά τις παραβιάσεις των κανόνων «πουλώντας» χάρες.

- Το άκρον άωτο της κακοδιαχείρισης του ΔΛΤ το 2024 ήταν η υπόθεση της παραχώρησης της πλαζ Ασκελίου με απευθείας ανάθεση (τελικά) σε εταιρία με την οποία προέβη σε εν κρυπτώ συνεννόηση ο Πρόεδρος του ΔΛΤ, η οποία δεν κατέθεσε την μεγαλύτερη προσφορά και στην οποία «έτυχε» να εργάζεται ο ανιψιός του Δημάρχου, ο οποίος και τοποθετήθηκε υπεύθυνος της πλαζ. Μάλιστα, προκειμένου να καταλήξει στην ανάθεση αυτή, το ΔΛΤ έκανε χειρισμούς μέσω των οποίων απώλεσε πιθανότατα την δυνατότητα είσπραξης μέσω καταλογισμού των ζημιών ύψους άνω των 150.000€ που του προκάλεσαν οι δύο πλειοδότες που υπαναχώρησαν από τους δύο διαγωνισμούς που προηγήθηκαν. Επιπλέον, εξαιτίας των χειρισμών αυτών, η πλαζ έμεινε κλειστή έως τα τέλη Ιουλίου, ενώ όταν λειτούργησε εμφάνισε μια απαράδεκτη εικόνα στρυμωγμένων ξαπλωστρών και ομπρελών που δεν προσέλκυσε τους λουόμενους. Τέλος, αξιοσημείωτη είναι και η διγλωσσία και αναξιοπιστία του Προέδρου του ΔΛΤ και του Δημάρχου για το θέμα αυτό, οι οποίοι κάθε φορά που προκλήθηκαν από την παράταξή μας να δώσουν απαντήσεις και εξηγήσεις αναίρεσαν τον εαυτό τους και τις προηγούμενες διαβεβαιώσεις που είχαν δώσει.

9. Ζητήματα αρμοδιότητας της κεντρικής Κυβέρνησης

- Ιχθυοτροφεία: η νέα δημοτική αρχή έχει περιοριστεί σε βαρύγδουπες ανακοινώσεις και μεγάλα λόγια που δεν συνοδεύονται από έργα και πράξεις. Ειδικά για το θέμα της ΠΟΑΥ δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική ενέργεια από τον Δήμο, ενώ ο Δήμαρχος εισηγήθηκε συνειδητά άκυρες Αποφάσεις για την προσβολή αδειών των υφιστάμενων ιχθυοτροφείων τις οποίες τα μέλη της παράταξής του ψήφισαν παρότι η παράταξή μας επισήμανε ότι έπρεπε να διορθωθούν. Ωστόσο, ο Δήμαρχος με ανακοινώσεις του «διαφήμισε» τις νομικές αυτές ενέργειες ως έγκυρες, παραπλανώντας τους δημότες και δημιουργώντας την εντύπωση ότι ο Δήμος δήθεν αντιμετωπίζει με σοβαρότητα και ειλικρίνεια το θέμα.

- Γήπεδο: υπογράφτηκε ξανά άτυπο «μνημόνιο» με το Κ.Ε. Πόρος για την χρήση του γηπέδου, το οποίο προβλέπει μόνο υποχρεώσεις για τον Δήμο (εξεύρεση χρημάτων για το έργο αποκατάστασης εντός διετίας) και τους δημότες (άδεια εισόδου με ειδική ταυτότητα). Έτσι, ενώ το 2023 η λύση της υπόθεσης βρισκόταν σε τελικό στάδιο, αφού ο Δήμος και η Περιφέρεια Αττικής είχαν ζητήσει από κοινού από το Υπ. Εθν. Άμυνας την παραχώρηση στον Δήμο της χρήσης των χώρων με Προγραμματική Σύμβαση και η Περιφέρεια είχε δεσμευτεί για την χρηματοδότηση των αναγκαίων έργων, η κατάσταση γύρισε ξανά στα στάσιμα δεδομένα που υπήρχαν έως το 2016. Μάλιστα, το «μνημόνιο» εγκρίθηκε παράνομα από την Δημ. Επιτροπή και όχι από το Δημ. Συμβούλιο, καθώς ο Δήμαρχος δεν τόλμησε να φέρει εκεί το θέμα προς συζήτηση, και ουδέποτε η υπογραφή του γνωστοποιήθηκε στους δημότες με ανακοίνωση του Δήμου.

- Υγεία: Μηδέν εξελίξεις και ενέργειες! Η αστεία προγραμματική δέσμευση του Δημάρχου για την εμφάνιση του «γιατρού του πεντάλεπτου» ξεχάστηκε και ο Δήμος σταμάτησε να «ενοχλεί» την Κυβέρνηση, τους τοπικούς βουλευτές και το αρμόδιο Υπουργείο για το συγκεκριμένο θέμα.

Απολογισμός έτους 2024 - Όπισθεν ολοταχώς για τον Δήμο Πόρου

Απολογισμός έτους 2024 - Όπισθεν ολοταχώς για τον Δήμο Πόρου

Απολογισμός έτους 2024 - Όπισθεν ολοταχώς για τον Δήμο Πόρου

Απολογισμός έτους 2024 - Όπισθεν ολοταχώς για τον Δήμο Πόρου

Απολογισμός έτους 2024 - Όπισθεν ολοταχώς για τον Δήμο Πόρου

Απολογισμός έτους 2024 - Όπισθεν ολοταχώς για τον Δήμο Πόρου

Απολογισμός έτους 2024 - Όπισθεν ολοταχώς για τον Δήμο Πόρου

Απολογισμός έτους 2024 - Όπισθεν ολοταχώς για τον Δήμο Πόρου